No comments yet

JCI Niš pomaže mladima da nađu posao preko interneta

Često se žalimo kako posla nema, mladi odlaze i kako nema nade za budućnost u našoj zemlji. Opet, i pored toga, skoro svi znamo ponekog programera ili dizajnera koji ne „kuka“, već nekako radi, snalazi se i živi od svog rada na internetu. U čemu je fora?

 

Na seminaru prodajnih veština „Kupi me“ koji već šestu godinu za redom organizuje JCI komora u Nišu, ove godine se govorilo upravo o tome – kako naći svoje mesto i zaraditi svojim radom i znanjem preko interneta. Prvi među predavačima, Dragan Radivojević, inače predsednik ove lokalne komore, lako je privukao pažnju publike. U jednočasovnom predavanju shvatili smo da svako znanje i skoro svi obrazovni profili mogu naći svoje mesto i prodati svoj rad na već aktivnim platformama kao što je Frilens i mnoge druge. Svi oni koji su došli sa tek toliko nade da saslušaju ljude koji već rade na internetu i žive od njega, naučili su kako da otvore svoje profile, ali i poneku caku kako da u velikoj konkurenciji internacionalnog tržišta zaključe svoj prvi posao preko interneta.

Slobodan Prpoš pokušao je da nam prenese svoja iskustva o tome kako se gradi karijera i ideju da prodaja danas ne ostaje samo u domenu ekonomije – svi mi „prodajemo“ (ili bolje reći iznajmljujemo) sebe i svoje znanje, pa vredi da naučimo kako da to dobro i uspešno uradimo. Na kraju je Žarkom Ptičekom, advokat koji se posebno interesuje za rad na internetu, diskutovao o aktuelnim regulativama, zaštiti autorskim prava na internetu, i najzad, o nezaobilaznoj temi – uvođenju Pejpela u Srbiji.

Želimo da verujemo da ovakvi seminari nude, ne samo nadu, već i neophodno znanje i „ideju vodilju“ mladima koji sa fakulteta tek ulaze na tržište rada. Znamo da su mnogi obeshrabreni, da se često osećaju nezaštićeno, neobavešteno, pa čak i izdato i ostavljeno od strane društva. Internet nudi ogromne potencijale za posao i, što je jednako zanimljivo, rad od kuće po sopstvenim pravilima. Neka iskustva koja su podelili predavači na ovogodišnjem seminaru govore o tome da, čak i kada bi se svaki stanovnik Srbije počeo poslovno baviti isključivo internetom, opet bi bilo dovoljno poslovnih prilika za milione drugih. JCI se zato uvek zalaže za ideju širenja znanja i priča o uspehu mladih, jer će nas upravo njihove priče odvesti u bolje društvo i bolji život kojem svi težimo.

Post a comment